Nový Peugeot 2008 na obzoru

Peugeot představuje druhou generaci modelu 2008. Oblíbené SUV se tak brzo dočká nástupce. V prodeji se m á objevit do konce roku a kromě variant se spalovacími motory nabídne i čistě elektrickou verzi.

Nový Peugeot 2008 zaujme při pohledu zepředu hrdě působící rovnou maskou chladiče (u elektrické verze v barvě karoserie), propracovanou kapotou a potkávacími světly s LED diodami umístěnými pod světlomety. Profil vozu je výrazně tvarovaný, doplněný originálními trojúhelníkovými liniemi. Výsledkem je živý pronikavý styl, který vypovídá o technické zručnosti při lisování dílů. Linie karoserie zajišťuje celkovou soudržnost a jednotnost designu.

Robustní vzhled zdůrazňují i kola o velkém průměru (690 mm). 18“ ráfky mají nové ozdobné vložené prvky, které přinášejí dvojí účinek: individualizaci a výrazné snížení hmotnosti (4 kg na všechna kola). Zmínit musíme také elegantní dvoubarevné provedení střechy Black Diamond a sítotiskem potištěný C sloupek u verzí GT Line a GT.

Zadní část s vysokou podokenní linií zahrnuje světla spojená černým pásem a v případě motorů PureTech 130/155 a BlueHDi 130 dvojitý výfuk. Charakteristický podpis se 3 LED drápy prošel inovací. Vzadu svítí ve dne i v noci u všech úrovní výbavy a u těch nejvyšších i v předních světlometech. V některých zemích určení budou LED světly vybaveny všechny úrovně výbavy.

Kromě obvyklé nabídky jsou k dispozici nápadné výrazné odstíny karoserie pro ještě osobitější styl: červená Elixir (barevný lak pro zvýšení hloubky a barvy odstínu), modrá Vertigo (třívrstvý lak pro zářivý povrch) a oranžová Fusion (nový metalický odstín exkluzivně pro nový Peugeot 2008).

Výběru barev a materiálů interiéru byla věnována speciální péče, ušlechtilé materiály a originální barvy byly zajímavě zkombinovány:
– Subtilní ozdobné prvky palubní desky s oranžovým (verze výbavy Active) nebo modrým (verze výbavy Allure) tampotiskem;
– Moderní světle modré čalounění „Urbanoïde“ (ve verzi výbavy Allure) budí dojem technické propracovanosti a svěžesti;
– Dynamické verze GT se střídmějším tmavším stylem, který umocňují prvky v odstínu Adamite;
– Luxusnější verze 2008 GT/e-2008 GT kombinují Alcantaru, kůži i látku. U Verze GT je Alcantara v odstínu černá Onyx s prošitím Adamite a u verze e-2008 GT získala exkluzivní odstín šedá Greval s modrým a zeleným prošitím.

Nový Peugeot 2008 disponuje útulným a příjemným interiérem, ve kterém se u verzí GT Line a GT objevují světelné ozdobné prvky v 8 různých odstínech volitelných prostřednictvím dotykového displeje. S délkou 430 cm a rozvorem 260 cm nabízí vůz dostatek místa pro posádku a rovněž příjemný zavazadlový prostor o objemu 434 litrů, a to u všech verzí včetně elektrické. Modularitu zajišťují dvě úrovně podlahy zavazadelníku (v závislosti na provedení) a zadní lavice, po jejíž sklopení vznikne prakticky rovná plocha.

Pestrá nabídka odkládacích prostor, z nichž některé jsou zcela nové, umožňuje uchovávat na palubě vozu různé předměty každodenní potřeby. Kromě tradičních dveřních kapes a přihrádky před sedadlem spolujezdce je zde velká schránka pod přední středovou loketní opěrkou a další před řadicí pákou. Nenápadný úložný prostor se rovněž nachází ve spodní části středové konzoly. Najdete v něm velmi praktickou podložku pro indukční nabíjení smartphonu, který lze také uložit do víka přihrádky. Příjemným doplňkem interiéru je střešní okno. Jeho otevírání směrem ven zachovává prostornost ve výši hlavy i na zadních sedadlech.

Nový Peugeot i-Cockpit 3D
Peugeot i-Cockpit se opírá o osvědčený základ. Informace jsou umístěny v zorném poli řidiče a jsou promítány ve formě hologramu. Údaje jsou výrazné a dynamické. V závislosti na své důležitosti nebo aktuálnosti se zobrazují blíž k očím řidiče, čímž se zvýší jeho reaktivita přibližně o půl vteřiny. Peugeot i-Cockpit 3D, který byl poprvé odhalen u nového modelu 208, přošel skutečnou inovací. Dotykový displej má u některých verzí výbavy úhlopříčku 10 palců a ovládá se pomocí ikon umístěných vedle přepínačů.

Kromě zraku musí potěšit i hmat. Na palubní desce tak dostal prostor měkčený plast a na mnoha místech v kabině sofistikované a příjemné materiály jako jsou Alcantara nebo kůže Nappa. Dveřní panely a prvky zabudované do palubní desky mají karbonovou vizáž.

Ovládání automatické převodovky EAT8 je 100% elektrické. Doplňují ho ovladače na volantu, aby řidič mohl v případě potřeby řazení rychle převzít. Samozřejmostí je celá škála různých asistentů, jako je třeba asistent jízdy v pruhu, adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go u automatické osmistupňové převodovky nebo systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace, které ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty.

Motoristé, kteří používají každodenně smartphone, ocení že informace z telefonu se díky kompatibilitě MirrorScreen s protokoly MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto přenášejí na centrální displej. Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty (2 v přední části včetně jednoho portu USB-C a 2 vzadu).

3D on-line navigace TomTom Traffic, která v reálném čase poskytuje informace o provozu a automaticky přepočítává trasy, je praktickým pomocníkem na cestách. Řidič je také informován o oblastech s dopravním omezením či o zajímavých místech v okolí. Navíc bude mít k dispozici nové hlasové ovládání.

Spokojeni budou i milovníci hudby. Hi-fi systém nového vozu, vyvinutý ve spolupráci s proslulým francouzským výrobcem audiosystémů Focal, je výsledkem více než tříleté práce. Tento špičkový systém se již používá ve vozech Peugeot 3008, 5008 a 508 a nyní je k dispozici i v novém Peugeotu 2008. Systém zahrnuje: čtyři hliníkové obrácené kopulovité výškové reproduktory, čtyři 165 mm basové reproduktory s polyglassovou membránou, středový kanál s polyglassovou membránou a subwoofer Power-Flower s trojitou cívkou. Reproduktory Jsou spojeny s 12kanálovým 515 W zesilovačem, což zajišťuje dokonale jasný a přesný zvuk.

Auto pro jakýkoli pohon
Nový Peugeot 2008 je postaven na účinné modulární platformě nejnovější generace CMP (Common Modular Platform), která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si dle svých potřeb a způsobu využití vozu může vybrat mezi 100% elektrickým, benzínovým nebo naftovým motorem. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy Eco, Normal a Sport. Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control napomáhající při jízdě ze svahu.

Vývoj se zaměřil především na energetickou účinnost, takže všechny motory získaly řízené vstupy vzduchu, kola se směrovaným prouděním vzduchu a dokonce také aerodynamický podvozek. Vše se tak zaměřilo na řízený průtok vzduchu, a tudíž na optimalizovaný koeficient průniku vzduchu. Vůz bude k dispozici se 4 úrovněmi výbavy: Active, Allure, GT Line a GT, všechny jsou k dispozici bez ohledu na zvolený typ motoru (100% elektrický, benzínový nebo naftový).

Elektromotor jako třetí druh pohonu
Řidič získá se 100% elektrickým motorem vysokou úroveň akcelerace, v naprostém tichu a bez vibrací. Motor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 260 Nm, který je k dispozici okamžitě, zajišťuje snadné řízení ve všech situacích. Baterie o velké kapacitě 50 kWh nabízí dojezd v souladu s novou normou WLTP až 310 km. Záruka na tuto baterii je 8 let nebo 160 000 km pro 70% její dobíjecí kapacity (stejně jako v případě elektromobilu Peugeot e-208 – elektrický pohon je s tímto vozem shodný).

Zobrazení energetických toků v centrálním displeji i ve sdruženém přístroji Peugeot i-Cockpit 3D umožňuje porozumět chodu systému. K dispozici jsou dva způsoby rekuperace energie při brzdění podle nastavení řadicí páky. Při volbě Drive („D“) je rekuperace standardní, řízení je podobné jako u vozu s benzínovým nebo dieselovým motorem. Volba Brake („B“) umožňuje větší rekuperaci okamžitě po uvolnění pedálu akcelerace.

Vzhledem k tomu, že elektrický pohon nesmí omezovat praktičnost vozu, jsou baterie zabudované v podlaze, což zaručuje, že prostornost kabiny a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u vozů se spalovacím motorem.

 

Doba nabíjení závisí na výkonnosti dobíjecích stanic. Dobíjení trvá 16 hodin pro plné nabití přes systém Green Up Legrand prostřednictvím dobíjecího kabelu, který je dodáván spolu s vozem. Výrazně méně času, konkrétně 5 hodin 15 minut až 8 hodin bude třeba pro úplné nabití prostřednictvím WallBoxu (trojfázový 11 kW nebo jednofázový 7,4 kW). Jen 30 minut pro nabití 80% baterie prostřednictvím veřejných rychlodobíjecích stanic 100 kW, jejichž použití umožňuje tepelná regulace baterie. Ale i tak, představte si, že byste s autem přijeli k pumpě a tam tvrdli půl hodiny. Jak by to asi vypadalo při vytížení čerpacích stanic a kdo na to má čas?

Nabíjení lze naprogramovat prostřednictvím displeje navigace nebo smartphonu s aplikací MyPeugeot, která rovněž umožňuje nabíjení kdykoliv spustit nebo zastavit a dálkově kontrolovat úroveň nabití.

Pro maximální úroveň tepelného komfortu byly vyvinuty specifické prvky výbavy. Mezi ně patří topný rezistor o výkonu 5 kW napájený z baterie hnacího ústrojí, který zajišťuje vytápění prostoru pro cestující, tepelné čerpadlo a automatická regulace teploty v kabině pro zajištění úrovně komfortu jako ve verzích se spalovacím motorem (systém je přizpůsobený pro optimalizovanou spotřebu energie), vyhřívaná sedadla (v závislosti na úrovni výbavy) a vytápění, které lze spustit před jízdou, jež je naprogramovatelné prostřednictvím dotykového displeje nebo dálkově přes aplikaci MyPeugeot, takže kabinu lze vytopit již před odjezdem.

Spalovací motory naštěstí nebudou chybět
Nový Peugeot 2008 naštěstí dostane i klasické spalovací motory. Ty splňují nejnovější normy Euro 6 a ve všech případech používají systém Stop&Start a filtr pevných částic. Benzinové pohonné jednotky jsou tříválcové, s objemem 1,2 litru a splňují normu Euro 6d. Základní PureTech 100 (75 kW) je spojen s manuální šestistupňovou převodovkou, PureTech 130 (96 kW) může být dodán s manuální šestistupňovou převodovkou nebo automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8 a PureTech 155 (114 kW) je k dispozici jedině s automatem (výhradně pro verzi GT).

V případě dieselových motorů jde o čtyřválcový motor o objemu 1,5 litru (již při uvedení na trh norma Euro 6d-TEMP), který bude k dispozici o dvou výkonech: BlueHDi 100 (74 kW) s manuální šestistupňovou převodovkou a BlueHDi 130 (96 kW) s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8.

Nové SUV Peugeot 2008, určené na mezinárodní trhy bude v prodeji od konce roku 2019. Vyrábět se bude ve španělském městě Vigo pro evropské trhy a ve Wu-chanu pro Čínu.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.