Mototechna loni prodala 12 000 aut, zájem o zánovní auta vzrostl i přes pandemii

Přestože celý automobilový trh zaznamenal pokles, podíl zánovních automobilů na celkových prodejích ve skupině AURES Holdings vzrostl. Odklon od nových automobilů totiž přinesl zvýšený zájem o zánovní vozy.

Skupina AURES Holdings v loňském roce v České republice a na Slovensku prodala 12 000 zánovní automobilů pod značkou Mototechna, tedy téměř stejně jako o rok dříve. Poměr zánovních automobilů na celkovém prodeji v rámci skupiny AURES Holdings, provozovatele značek AAA AUTO a Mototechna, tak vzrostl na více než 17%. Stále rostoucí podíl zánovních aut lze přisuzovat zhoršující se ekonomické situaci, kdy lidé preferují cenově výhodnější zánovní vozy před novými. Největší zájem byl o vůz Škoda Fabia Combi.

„Prodej zánovních automobilů i přes nepříznivou situaci na celém automotive trhu nadále rostl. V roce 2020 jsme prodali téměř stejně zánovních aut jako o rok předtím, a to i přes celkový pokles v počtu prodaných automobilů. Pod značkou Mototechna jsme tak prodali téměř pětinu aut. Důvod tohoto nárůstu je zcela logický a navazuje na přestávky ve výrobě a ještě delší čekací doby u nových automobilů. Velkou roli hraje také zhoršující se ekonomická situace kvůli pandemii. Zánovní vozy jsou totiž stále oproti novým levnější až o 40%. Zákazníci si je navíc mohou rovnou odvézt, aniž by na jejich výrobu museli čekat. I v dnešní době, kdy jsou naše provozovny zavřené, si zákazník díky on-line prodeji může zánovní automobil pořídit ještě ten samý den, kdy si ho na internetu vybere,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva AURES Holdings, která značku Mototechna provozuje.

Nejprodávanějším automobilem v české nabídce Mototechny byla v roce 2020 Škoda Fabia (13% z celkových prodejů zánovních aut), které se prodalo o 12% více než v předchozím roce. Dalšími oblíbenými modely byly Škoda Rapid (5%), která se již nevyrábí, a Škoda Octavia (4%). Značka Škoda celkově tvoří více než třetinu poptávky v Mototechně. Na Slovensku vede shodně Škoda Fabia, v Polsku tradičně Opel Astra.

V loňském roce úplně poprvé vozy SUV zazářily v kategorii zánovních aut a z první příčky sesadily hatchbacky, které ztratili na popularitě napříč celým segmentem ojetých automobilů. Zánovních SUV se prodalo 37% a svého prvenství dosáhly nejen na domácím trhu, ale také v sousedním Slovensku. Zánovní automobil s benzínovým pohonem upřednostnilo 82% zákazníků. Naopak zájem o zánovní vozy s dieselovým motorem se za poslední rok snížil o třetinu. Roste poptávka po elektromobilech a hybridech, kterých se v loni v Mototechně prodalo trojnásobně víc než v roce 2019, přesto na celkovém trhu jen velmi malý podíl.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.