Malé ojeté vozy jsou hitem léta, nejvíce je kupují začínající řidiči a senioři

Z malých ojetých vozů se nejlépe prodávají Škoda Fabia, Hyundai ix20 či i20. Zákazníky láká nižší pořizovací cena, úsporný provoz a kompaktní rozměry.

Přestože je poslední roky na trhu ojetin největší zájem o velkoprostorové vozy typu kombi, SUV nebo MPV, zájem o malé automobily neklesá. Jen letos tvoří čtvrtinu celkových prodejů největšího českého prodejce ojetých automobilů AAA AUTO. Tyto vozy si nejčastěji pořizují mladí začínající řidiči a senioři, a to i díky nízké ceně. Průměrně za tyto vozy zaplatí 138 000 korun a rádi si připlatí za výbavu, a to i na úkor vyššího stáří vozu. Vyplynulo to ze statistik prodejce AAA AUTO za první pololetí letošního roku.

Jen v AAA AUTO se malých vozů s průměrnou cenou 138 000 korun prodalo téměř 6000. Zájem již tradičně sílí s příchodem léta. „Léto je spojeno se začátkem prázdnin, dovolenými i cestami na chaty a chalupy. V tuto dobu mladí lidé, studenti i senioři řeší potřebu automobilu. Většina z nich neprahne po větších autech, ale spíše sahají po menších vozech s nezbytným komfortem, jako je například klimatizace či u mladší generace propojení s telefonem pro poslech hudby a handsfree volání. Za nižší cenu si tak mohou pořídit auto s výkonnějším motorem a slušnou výbavou,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka a předsedkyně představenstva skupiny AURES Holdings, kam patří i značka AAA AUTO.

„Letošní rok poptávka po automobilech ještě zesílila díky půjčkám dostupným i pro mladou generaci,“ doplnila Topolová. Malé vozy, o které je mezi ojetinami velký zájem, jsou nejčastěji značky Škoda (43%), Hyundai (12%) nebo Renault (5%). Nejoblíbenějším modelem je Škoda Fabia (35%) následovaná automobilem Hyundai ix20 (5%) a i20 (4%). 91% těchto aut má benzinový motor, ale objevují se častěji i vozy s alternativním pohonem. „Tím se malé vozy liší od celkového poměru paliv, který i přes aféru dieselgate zůstává víceméně vyrovnaný,“ poznamenala Karolína Topolová. Průměrný nájezd je 87 912 km a věk 8,7 roku.

Pouze 5% malých aut je vybaveno automatickou převodovkou. Naopak nejčastěji je pohání jednotka o objemu 1,2 litru. Významně roste poptávka po komfortní výbavě, kdy je alespoň manuální klimatizace základem a nezbytností se začíná stávat i USB a bluetooth připojení. 58% aut je ve verzi hatchback a 21% má ve výbavě také tempomat. Nejoblíbenějšími barvami jsou červená (21%), modrá (19%) a stříbrná či šedá (16%).

Zde je vidět, že v segmentu malých aut panuje větší zájem o veselejší barvy, než je tomu u větších vozidel. Mezi těmi je velice žádaná jak stříbrná či šedá, tak černá nebo bílá. To je dáno právě zájemci o malé vozy: mladí motoristé jsou energičtí a to se odráží na výběru barev, senioři zase uvažují prakticky a hledají dobře viditelné odstíny.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.