Letošnímu létu vládnou trhu ojetin kombi a SUV. Zájem o MPV klesá.

Letošní léto se historicky nejvíce Čechů vydává za poznáváním po České republice nebo upřednostňují dovolenou na chatách a chalupách. Proto také stoupá zájem o vozy kombi a SUV, které mají pro tento typ dovolené ideální parametry. Naopak MPV se neprodávají tolik, jako tomu bylo dříve, kdy motoristé více cestovali na delší vzdálenosti do přímořských letovisek.

Proti loňskému roku značně roste zájem o ojeté prostorné kombíky a SUV. Poptávka po některých modelech se až zdvojnásobila. Největším skokanem léta je Volkswagen Tiguan, výrazně vzrostl i zájem o Škodu Karoq nebo kombi Kia Ceed. Vyplynulo to z analýzy největšího prodejce ojetých automobilů AAA AUTO.

Letošní letní prázdniny nás donutily ke změně našich zvyklostí, proto se mnoho z nás rozhodlo investovat do automobilu. Na trhu s ojetými vozy výrazně stoupl zájem o kombi a SUV.

„Podíl prodaných kombíků se za poslední měsíc vyšplhal na třicet procent, což se vyrovnalo dlouhodobě nejoblíbenější karoserii typu hatchback. SUV se pohybuje v poměru k ostatním variantám na dvaceti procentech. Češi prostě volí prostornější vozy, které při omezení leteckých zájezdů do zahraničí kvůli pandemii poskytují při dovolené v tuzemsku nebo při cestách na chaty a chalupy větší komfort,“ uvedla Karolína Topolová, generální ředitelka skupiny AURES Holdings, provozovatele sítí autocenter AAA AUTO.

„Ještě větší vozy, jako jsou například MPV, lidé upřednostňují při cestování do zahraničí. Protože to je nyní značně omezené, pozorujeme oproti loňskému létu o vozy MPV snížený zájem. A to přesto, že ještě v zimě jejich prodeje naopak dlouhodobě rostly,“ doplnila Topolová.

Přestože žebříček oblíbenosti kombíků a SUV vede stále Škoda Octavia, začínají se do popředí dostávat i donedávna o něco méně oblíbené modely. Například zájem o Volkswagen Tiguan se za poslední měsíc více než zdvojnásobil. Prodeje tohoto SUV v nejbližší době nejspíše překonají dosud nejoblíbenější Kiu Sportage nebo hned druhou Škodu Karoq. O více než 50% vzrostla poptávka i po vozech Kia Ceed, SUV Škoda Karoq či Peugeot 2008.

„Pandemie a změna cestovatelských zvyklostí Čechů ovlivňuje i nároky na výbavu automobilů. Přestože komfortní prvky jsou stále na vzestupu, pozorujeme výraznější skok v zájmu o ně. Například automatickou převodovku volí u větších automobilů již třetina zákazníků, což je nejvíce v naší historii. Auto bez klimatizace již prakticky nikdo nechce,“ upozornila Karolína Topolová.

Oproti loňsku vzrostl i zájem o benzínové varianty velkoprostorových vozů, které jsou při aktuálních cenách paliv zajímavější a zpravidla se dají pořídit levněji než naftové varianty shodných modelů. Spořivější motoristé navíc mohou sáhnout po přestavbě na LPG a úsporností provozu se tak dostat i pod náklady na palivo turbodieselů.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.