Jak Lexus LC Convertible krotí vítr po stažení střechy

Největším potěšením za jízdy po stažení střechy je pocit větru ve vlasech, díky kterému se na cestách cítíme těsně spojeni s okolním světem. V případě nového LC Convertible investoval Lexus ohromné úsilí do zachování komfortu po stažení střechy vozu.

Cílem konstruktérů Lexusu LC Convertible bylo zamezit ofukování pasažérů studeným vzduchem a regulovat teplotu a proudění vzduchu kolem hlavy a ramen, aby si mohli vychutnávat osvěžující vánek bez pocitu chladu nebo bičování větrem. Po složení střechy je v kabině zcela odlišné prostředí, a tak bylo nutné systém klimatizace precizně upravit tak, aby udržoval správnou teplotu za různých situací. Jen tak lze zaručit vysoký cestovní komfort i po sundání střechy.

Model LC Convertible je vybaven specifickou regulací, která pomocí senzoru ve střeše rozpozná, zda je střecha natažená nebo stažená, a podle toho uzpůsobuje výkon klimatizace. Při stažené střeše se k výpočtu požadované teploty a proudění vzduchu klimatizace zohledňuje například intenzita slunečního záření, venkovní teplota nebo rychlost jízdy. Nastavitelné topné články zabudované do hlavových opěrek směřují vzduch na krk pasažéra. Řešení pracuje buď automaticky, nebo pomocí ručního ovládání se třemi stupni výkonu topení.

Pro verzi Convertible byl upraven i inteligentní systém klimatizace Lexus Climate Concierge, který koordinuje činnost automatické klimatizace, vyhřívání sedadel i krku a vyhřívání volantu. Dokonce sám rozpozná, že sedadlo pasažéra není obsazeno, a vypne tak příslušné topné články v zájmu úspory energie. Tím je zároveň optimalizováno proudění vzduchu v interiéru v závislosti na počtu pasažérů.

Lexus rovněž zohlednil to, jak využít aerodynamiku k vytvoření poklidného a komfortního prostředí uvnitř vozu. Po pečlivém zkoumání způsobu proudění vzduchu kolem vozidla po stažení střechy, upravili konstruktéři okenní čáru na bocích vozidla tak, aby se zvedala na zadní hraně dveří a navazovala na povrch víka zavazadelníku. Tento detail přispívá k hladšímu proudění vzduchu, který tak neobtěžuje posádku vozu.

Za zadními sedadly je dále průhledný aerodynamický deflektor – dodávaný s každým vozem. Ten potlačuje nežádoucí proudění vzduchu i nadměrný hluk, a umožňuje tak do 60 km/h tichou a srozumitelnou konverzaci cestujících. Ačkoli tento prvek působí jen nenápadně, dokáže potlačit proudění vzduchu kolem obličeje cestujících přibližně o 20%.

Pro ještě pohodlnější jízdu při cestování za vysokých rychlostí si lze objednat speciální ochranu proti větru. Ta opět slouží k potlačování intenzity proudění vzduchu kolem hlavy (za rychlosti 100 km/h přibližně o 67%). Rastr je úhledně zabudován za zadními sedadly a může zde zůstat i po natažení střechy. Výběru nejlépe fungující konstrukce předcházely testy různých vzorů rastru. Zvláštní pozornost věnovali návrháři i vzhledu této ochrany, aby dokonale ladila s luxusním interiérem kabrioletu.

Mohlo by se vám líbit...