Goodyear vyvinul koncept pneumatik Eagle GO

Společnost Goodyear Tire & Rubber Company vyvinula koncept pneumatik Eagle GO, které budou součástí návrhu nového vozu Citroën oli. V běhounové směsi konceptu pneumatik uplatnila celou řadu různých trvale udržitelných materiálů.

Spolupráce společnosti Goodyear s automobilkou Citroën je pokračováním dlouholetého partnerství obou značek. Pneumatiky Eagle GO jsou již třetím konceptem pneumatik, který Goodyear ve spolupráci s Citroënem vyvinul. Jeho cílem bylo optimalizovat účinnost a životnost pneumatik a zlepšit pohodlí řidiče při jízdě.

Běhounová směs z trvale udržitelných materiálů
Koncept pneumatik zahrnuje využití směsi vyrobené téměř výhradně z udržitelných nebo recyklovaných materiálů v oblasti běhounu, tedy v té části pneumatiky, která se opotřebovává. Mezi použité materiály patří slunečnicový olej, borová pryskyřice, přírodní kaučuk a křemelina z popela rýžových slupek.

• Slunečnicový olej a borová pryskyřice jsou obnovitelná náhrada ropných surovin. Aktuálně se již využívají na výrobu rostlinného inkoustu pro tiskárny. Cílem společnosti Goodyear je plně nahradit ve svých výrobcích olejové ropné složky nejpozději do roku 2040.

• Přírodní kaučuk ze stromů Hevea brasiliensis se používá jako náhrada syntetického kaučuku na bázi ropy při zachování odpovědných metod pěstování a kultivace jejich porostů.

• Silika (křemelina) z popela z rýžových slupek vznikajícího při zpracování rýže může snížit množství odpadu ukládaného na skládky. Již dříve se používala jako výztuha železobetonu.

Citroën Oli

Obnovitelný běhoun
Pneumatiky Eagle GO lze potenciálně až dvakrát obnovit, což prodlužuje její životnost. Goodyear si pro ně stanovil cíl proběhu až 500 tisíc kilometrů, a to díky opětovnému využití kostry a obnovitelnému běhounu.

Inteligentní technologie
Koncept pneumatik Eagle GO využívá technologii Goodyear SightLine, jejíž součástí je senzor monitorující řadu různých parametrů stavu pneumatik. Tato technologie se již využívá při podpoře fleetových zákazníků společnosti Goodyear a do budoucna by mohla výrazně snížit množství odpadu a zvýšit efektivitu, tím že bude pneumatiky udržovat ideálně nahuštěné a v co nejlepším stavu.

Sledování stavu pneumatik hraje velký význam při rozhodování, zda nebo kdy je možné pneumatiku obnovit, což potom zvyšuje oběh pneumatik a jejich celkovou efektivitu. Zahrnutí této technologie do konceptu pneumatik Eagle GO je v souladu s cílem společnosti Goodyear pojmout pneumatiky a jejich servis zcela nově a do roku 2027 zakomponovat do všech svých nových produktů inteligentní řešení založené na datech a senzorech.

Pneumatika Goodyear Eagle GO

„Pneumatiky procházejí díky začlenění udržitelných materiálů a inteligentních technologií opět velkou proměnou,“ vysvětlil Laurent Colantonio, regionální technologický ředitel osobních pneumatik společnosti Goodyear v regionu Evropa, Blízký východ a Afrika. „Naše spolupráce se společností Citroën nám poskytuje skvělé zkušební prostředí pro vývoj a testování těchto nových technologií a technik.“

„Koncepty pneumatik představují pro Goodyear skvělou možnost výzkumu a vývoje nových převratných technologií, které se mohou v budoucnu zařadit do našich produktů. Poznatky z projektu budou dále utvářet naši budoucnost jako společnosti, která napomáhá mobilitě a důsledně inovuje všechny své produkty a služby,“ dodal.

Mohlo by se vám líbit...