Golf GTI Clubsport: vrcholná verze s výkonem 300 koní

Nový Golf osmé generace zrychluje tempo. Po verzích GTI, GTE a GTD přijíždí nový Golf GTI Clubsport. První Golf GTI Clubsport byl uveden na trh v roce 2016 u příležitosti 40. výročí ikony mezi sportovně laděnými hatchbacky. Nový Golf GTI Clubsport je moderním kompaktním vozem, který zaujme nejen vysokým výkonem motoru, ale také novou úrovní jízdní dynamiky.

Volkswagen navazuje s novým modelem Golf GTI Clubsport na tradici vysokovýkonných modelů GTI. První Golf GTI Clubsport byl uveden na trh v roce 2016 u příležitosti 40. výročí ikony sportovních vozů. První zástupce řady Clubsport poskytoval nejvyšší výkon 195 kW (265 k), který mohla funkce zvýšení plnicího tlaku přechodně posunout až na 213 kW (290 k). Ve stejném roce následovala limitovaná edice pouhých 400 exemplářů modelu Golf GTI Clubsport S s trvale dostupným nejvyšším výkonem 228 kW (310 k).

Nyní začíná Volkswagen psát světovou premiérou nového modelu Golf GTI Clubsport novou kapitolu úspěšné historie tohoto modelu. Clubsport o výkonu 221 kW (300 koní) je novou vrcholnou verzí osmé generace modelu Golf GTI. Automobil s pohonem předních kol sází na zdokonalený přeplňovaný motor ve spojení se zcela síťově propojeným podvozkem a poprvé realizovaným jízdním režimem „Nürburgring“ pro legendární Severní smyčku.

Mnoho částí modelu Golf GTI Clubsport bylo podrobeno dalšímu vývoji. Mezi ně patří také ještě agilnější přeplňovaný motor (EA888 evo4), vyladěný nyní na nejvyšší výkon 221 kW (300 k) a maximální točivý moment 400 Nm, a sportovní podvozek, vybavený novým systémem řízení jízdní dynamiky. V Golfu GTI zajišťuje systém řízení jízdní dynamiky síťové propojení řídicích jednotek elektronické uzávěrky diferenciálu (XDS) a na přání dodávané elektronické regulace tlumičů DCC s rozhodujícím vlivem na příčnou dynamiku. Již tato varianta přitom přináší citelné výhody z hlediska sportovních výkonů. V novém modelu Golf GTI Clubsport je nyní do sítě systému řízení jízdní dynamiky poprvé začleněna také sériově dodávaná elektromechanická uzávěrka předního diferenciálu.

Karsten Schebsdat, vedoucí oddělení jízdní dynamiky, řídicích a regulačních systémů ve společnosti Volkswagen, k tomu říká: „Díky síťovému propojení všech systémů, ovlivňujících jízdní dynamiku, umožňuje nový Golf GTI Clubsport ještě neutrálnější a preciznější jízdu než klasický Golf GTI. Pro legendární Severní smyčku jsme navíc naprogramovali nový režim Nürburgring, v němž jsou komponenty podvozku nového modelu Golf GTI Clubsport speciálně přizpůsobeny tomuto závodnímu okruhu.“

GTI Clubsport má výraznou příď, jíž dominuje nárazník s typickou voštinovou mřížkou. Vzadu je nejnápadnější dvoudílný střešní spoiler, navržený exkluzivně pro Golf GTI Clubsport jako jeho jednoznačný rozpoznávací znak. Spoilery na přídi a zádi jsou mnohem víc než jen stylistickými prvky, protože výrazně zvyšují přítlak vozu. Ten vyjíždí v sériové výbavě z bran závodu ve Wolfsburgu na 18“ kolech z lehké slitiny. Sportovní dojem umocňuje speciální difuzor ve spojení se snížením světlé výšky karoserie o 10 milimetrů a rozšířenými bočními prahy. Rovněž nové jsou oválné koncovky výfukové soustavy na pravé a levé straně, které nahradily kruhové koncovky.

Velký počet specifických prvků výbavy GTI individualizuje také interiér. Mezi ně patří vrcholná sportovní sedadla čalouněná tkaninou ArtVelours, která poskytují řidiči potřebnou oporu těla i při rychlém průjezdu zatáčkou. Samozřejmostí je sportovní volant s perforovanou kůží v zónách pro uchopení a s páčkami pro manuální řazení sériově dodávané sedmistupňové dvouspojkové převodovky DSG. Sportovní akcent dále podtrhují pedály se vzhledem hliníku.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna.