Ginetta Akula: takové ostřejší „kombi“ pro dva

Britská automobilka Ginetta je známá spíše ze závodních okruhů a právě na těch čerpala zkušenosti, které nyní zúročila při vývoji nového vozu. Ten je unikátní nejen jízdními parametry, ale i počtem vyrobených kusů, kterých má spatřit světlo světa jen padesát.

Karbonový monokok, téměř uprostřed uložený šestilitrový osmiválec (spíše vpředu) a šestistupňová, původně závodní sekvenční převodovka s ručním řazením pádly pod volantem. Už tento stručný výčet jasně značí, s čím máte tu čest.

Atmosférický šestilitr V8 uchvátí jak zvukovou kulisou, tak svými parametry. Produkuje totiž výkon 600 koní a dosahuje maximálního točivého momentu 700 Nm. Hmotnost tohoto supersportu je přitom jen 1150 kilogramů, a je rozložena v poměru 49:51 mezi přední a zadní nápravu. Poháněna jsou samozřejmě zadní kola.

Vpředu najdeme devatenáctipalcové disky obuté do nízkoprofilových pneumatik, zatímco vzadu jsou o palec větší. Za disky kol se přitom ukrývají karbonkeramické brzdy. Bez zajímavosti není ani fakt, že aerodynamiské prvky karoserie bez jakékoli aktivní podpory vytvářejí při rychlosti 160 km/h přítlak 376 kg – to je pouze o 5% méně, než má závodní speciál třídy LMP1 (kategorie speciálů pro vytrvalostní závody typu Le Mans).

A co víc, tento dvoumístný stroj disponuje doslova neuvěřitelným zavazadlovým prostorem. Podle výrobce totiž Akula nabídne zavazadelník o objemu 675 litrů! To je přitom hodnota, za níž se nemusí stydět ani velké rodinné kombi. Z dalších praktických prvků jmenujme například klimatizaci, parkovací senzory nebo automatické rozsvěcení potkávacích i dálkových světel.

Stejně jako je brutální vzhled Ginetty Akula a jak brutální výkony podává, můžete počítat také s brutální cenou. I když pravda, v kategorii supersportů to zase taková darda není. Pokud vás Akula uchvátila, pořídit si ji můžete v přepočtu přibližně za 10 400 000 korun.

Mohlo by se vám líbit...