Firmy loni lákaly nové vozy méně, objevují však pronájmy

Pořídit nový vůz na leasing firmy loni lákalo méně než v předchozích letech. Podle dat České leasingové a finanční asociace klesl objem prostředků určených na nová osobní vozidla o 5,6%. Celkově pak firmy za 47,14 miliardy pořídily 116 917 nových osobních vozů. Některé společnosti ale začaly vyhledávat pronájmy aut.

Pokles prodejů nových automobilů byl výrazný zejména v posledních čtyřech měsících minulého roku, ve kterých se prodalo 68 185 automobilů, což představuje meziroční propad o 21%. Tento propad má jasnou spojitost se zavádění nové emisní normy a následnou velice omezenou nabídkou motorizací u řady automobilek, které na tuto změnu nebyly řádně připraveny.

„Mnohé firmy však ve větší míře začínají využívat alternativní služby, jako carsharing nebo půjčovny,“ říká Stanislav Gálik, výkonný ředitel inovační laboratoře AuresLab. AuresLab je známa především tím, že vyvíjí pro AAA AUTO a Mototechnu, nicméně řadu svých produktů také poskytuje dalším zákazníkům a to nejen na českém trhu.

Jak se v posledních měsících ukazuje, stále více firem se začíná poohlížet po jiných možnostech pořízení vozu, než je klasický nebo operativní leasing. Velký zájem mezi nimi vzbuzují zánovní vozy. Ty nabízí ke střednědobému pronájmu například Mototechna se svou službou Drive. „Auta půjčujeme především středně velkým a malým firmám, v neposlední řadě pak též živnostníkům. Nejčastěji mají zájem o vozy z kategorie nižší střední třídy a SUV,“ vysvětluje Stanislav Gálik z AuresLab, která za vývojem služby stojí.

Zákazníci si podle něj nejvíc pochvalují flexibilitu, a hlavně možnost v pravidelných intervalech získat novější auto. Patří mezi ně i společnost CEFC Group Europe, která vlastní například pražskou Slavii. Celkem Mototechna Drive v roce 2018 pronajala více než 750 vozů.

Nové možnosti zajištění vozového parku objevují také společnosti, které se přímo zabývají rozvážkou zboží zákazníkům a potřebují pružně reagovat na poptávku. To potvrzuje i Jan Mužík, fleet manažer e-shopu s potravinami Rohlík.cz. „Je pro nás náročné sehnat v Praze nebo Brně 30 užitkových vozů. Zvlášť, když je potřebujeme rychle přistavit,“ říká. Rohlík proto začal využívat službu Fleet Hero, jež firmám umožňuje pronajmout si vůz na přesně daný počet dní či na neurčito se čtrnáctidenní výpovědní lhůtou. Zákazníkovi auta navíc přistaví do 24 hodin.

„Rostoucí zájem nás velmi těší, obzvláště pak, když vidíme, že našich služeb využívají firmy jako Alza, Samsung nebo Rohlík,“ říká Jan Gažúr, ředitel společnosti Fleet Hero, která také pochází z inovační laboratoře AuresLab. Zákazníkům umožňuje vybrat si mezi čtyřmi třídami automobilů: Economy, Standard, Premium a nově také Dodávky.

Zda se rostoucí trend těchto pronájmů udrží i v letošním roce, kdy již automobilky uvedly nové motory schopné plnit náročné emisní normy a opět tak rozšířily svou nabídku, se nyní lze jen dohadovat. Každopádně se tato cesta ukazuje jako jedna z možných a prosto by neměla zůstat mimo pozornost podnikatelů a firem.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *