Ferrari F8 Tributo: rudá záře nad Ženevou

Model F8 Tributo vzdává poctu rudým střelám z Maranella jak se sluší a patří: pohání jej totiž nejsilnější motor, jaký kdy civilní vůz značky Ferrari dostal. Z nuly na 100 km/h zrychluje za 2,9 sekundy!

Nejprve uveďme na pravou míru trochu nepřesný titulek článku. Italského výrobce supersportů se vzpínajícím se koněm ve znaku si většina příznivců rychlých kol automaticky spojuje s červenou barvou. Aby ne, když rudé motoposty už ovládly řadu velkých cen Formule 1 a efektní červenou Ferrari používá také jako svou primární barvu pro automobily, uváděné na trh.

Novinka představená v Ženevě na věhlasném autosalonu ale nebyla k vidění jen v typicky rudém laku. Přesto právě tato barva Ferrari F8 Tributo sluší asi nejvíce – nakonec je to podobné, jako v případě modré u Maserati nebo žluté u automobilů značky Lamborghini, také si vozidla těchto značek v jiných barvách laku představujete obtížněji.

Nové dvoumístné kupé Ferrari F8 Tributo pohání excelentní přeplňovaný motor V8, což ve spojení s mimořádně aerodynamickou karoserií a vyváženými jízdními vlastnostmi slibuje skutečně jedinečné řidičské zážitky. Jedná se o osmiválec, který našel uplatnění již dříve, avšak prodělal modernizaci, která vedla k jeho odlehčení o 18 kg oproti předchozímu modelu Ferrari 488 GTB a zvýšení výkonu na 529 kW (720 koní). Maximální točivý moment 770 Nm je dostupný už v 3250 ot/min.

Jde o pohonnou jednotku o objemu 3,9 litru, ověnčenou třemi oceněními Motor roku v posledních třech letech a současně vyhlášenou i za nejlepší motor posledních dvaceti let. Ale jak zde již padlo, do F8 Tributo se tento skvělý přeplňovaný osmiválec nastěhoval opět o něco vylepšený. Má například odlehčenou klikovou hřídel i setrvačník a titanové ojnice. Výfukový systém dostal filtr pevných částic, což spolu s dalšími úpravami znamená, že i tato čistě sportovně laděná pohonná jednotka plní současné opravdu přísné emisní normy.

Agregát spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Poháněna jsou samozřejmě kola zadní nápravy. V praxi toto všechno znamená zrychlení z 0 na 100 km/h za skvělých 2,9 sekundy a maximální rychlost 340 km/h.

Cenovku nového supersportu zatím neznáme. V každém případě se stal jednou z největších ozdob letošního autosalonu v Ženevě a stejně tak bude fantastickým šperkem na kolech na silnicích, kde si jeho řidiči budou moci vychutnat skvělý zvuk i motoru i jeho sílu.

Mohlo by se vám líbit...