DS4 má české ceny a začíná se prodávat

Značka DS uvedla na český trh svou novinku, jíž je model DS4. Ten se nabízí se zážehovými i vznětovým motorem a také ve verzi plug-in hybrid. V budoucnu se objeví i v čistě elektrickém provedení.

Velice pohledná „dé-es-čtyřka“ dorazila na český trh. A co víc, nabízí jak benzinové motory, tak turbodiesel, pro zájemce o hybrid je k dispozici i tato varianta. Motoristé tak mají z čeho vybírat. Totéž platí pro výbavové stupně, kterých je dokonce osm! Vrchol představuje provedení Rivoli Cross s cenou okolo milionu korun, na opačné straně ceníku pak najdeme základní provedení Bastille, začínající na částce 720 000 Kč.

Designově zdařilá karoserie v sobě snoubí dávku robustnosti s elegancí a modernou. Díky tomu nová DS4 vyvolává dojem bezpečí a odolnosti. S tvary exteriéru pak plně koresponduje zpracování interiéru, kde najdeme moderní palubní desku s dvojicí displejů a volantem se zploštělou spodní stranou věnce.

Pohoda na palubě
Materiály v interiéru jsou vysoce kvalitní a liší se podle výbavového stupně. Setkat se můžete s různými typy kůže, látky, ale i třeba jasanovým dřevem. Prostor pro posádku tak uspokojí i ty nejnáročnější cestující a řidiče, kteří vyžadují vysokou kvalitu a jízdní komfort. Ten nakonec podtrhuje i bohatá výbava.

K té patří třeba nepřímé vnitřní osvětlení, které lze upravit podle vlastního vkusu a nálady a které zvýrazňuje boční prvky a přispívá k celkovému pocitu klidu. Akustiku zajišťuje audio systém Focal Electra o výkonu 690W se 14 reproduktory. Audio doplňují akustická boční skla, což je prvek, jenž se v tomto segmentu objevuje úplně poprvé.

Nechybí ani systém čištění vzduchu. Ten zajišťuje aktivní ochranu prostoru pro cestující pomocí senzorů schopných odhalit částice PM 2,5 a detekce venkovního znečištění. Řízení přívodu vzduchu je optimalizováno přidáním filtračního systému schopného vyčistit vzduch v interiéru během několika minut. Kvalita vzduchu se zaznamenává a zobrazuje na centrálním displeji.

Několik motorizací
V nabídce najdeme zážehové motory, turbodiesel i hybrid. Benzinové verze PureTech zastupují přeplňované agregáty o objemu 1,2 a 1,6 litru. Nejslabší z nich je tříválcová dvanáctistovka o výkonu 96 kW, následují ššstnáctistovky s výkony 133 a 166 kW. Turbodiesel 1.5 BlueHDi disponuje výkonem 96 kW.

Kombinovaná spotřeba se podle nové normy WLTP u benzinových motorizací pohybuje v rozmezí 5,9 až 6,9 litru na 100 kilometrů jízdy. U turbodieselu udává výrobce spotřebu 4,8 až 4,9 l/100 km. Všechny tyto motorizace budou vybaveny výhradně osmistupňovou automatickou převodovkou. Stejná převodovka je i u hybridní verze.

Plug-in hybridní DS4 E-Tense 225 sází na čtyřválcový motor 1.6 PureTech o výkonu 133 kW a elektromotor o výkonu 81 kW napájený baterií s celkovou kapacitou 12,4 kWh, díky níž ujede v kombinovaném cyklu WLTP až 55 km. Točivý moment 360 Nm vozu umožňuje dosáhnout rychlosti 100 km/h za 7,7 sekundy. Spotřeba paliva v kombinovaném cyklu WLTP činí pouhých 1,3 l/100 km a produkce emisí od 29 g CO2/km. Zde jen připomeňme, že při výpočtu spotřeby se u hybridu počítá s plně nabitou baterií a využitím této energie – jde tedy o výpočet pro prvních 100 kilometrů. Na dalších 100 km jízdy bez možnosti nabití by už byly údaje o spotřebě zcela jiné.

Na rok 2024 je naplánováno uvedení čistě elektrické vyrianty. Případní zájemci o elektromobil DS4 si tak ještě musejí počkat.

Mohlo by se vám líbit...