DS 9: luxusní sedan dorazil na český trh

Francouzská značka DS uvedla do prodeje svůj nejnovější model označený číslovkou 9. Pořizovací cena novinky nepatří k nejnižším ani v rámci segmentu luxusních vozů, její součástí je ale i pětiletý servis.

Nový konkurent vozů jako jsou Audi A6, BMW řady 5 nebo třeba Mercedes třídy E vyjel pouze v karosářské verzi sedan. V nabídce nenajdeme diesel, ale pouze benzinové provedení či dvě hybridní verze. Absencí naftového motoru se DS 9 také liší od konkurence.

Základem je zážehový agregát 1.6 PureTech s výkonem 165 kW (225 koní). S tímto motorem „dé-es-devítka“ zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,1 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 236 km/h. Kombinovaná spotřeba dle WLTP by přitom neměla pokořit hranici 7 litrů na 100 kilometrů jízdy, což je opravdu pěkný výsledek.

Dále nabídka pokračuje dvojicí plug-in hybridních provedení, kdy zážehové šestnáctistovce vypomáhá elektromotor. Pod označením E-Tense 225 najdeme variantu s maximálním výkonem 225 koní – stejně jako má základní provedení. Výhodou hybridu je však možnost ujet až 50 kilometrů čistě na elektrický pohon.

Více síly nabízí vrcholná verze E-Tense 360 4×4, která jak již označení napovídá těží z pohonu všech kol. Ten zajišťuje dvojice elektromotorů, když každý obsluhuje jednu nápravu. Vůz s maximálním výkonem 360 koní zrychluje z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy a dokáže uhánět maximální rychlostí 250 kilometrů za hodinu. Čistě na elektřinu ujede až 47 km. Automobil DS 9 se vyrábí v továrně v Číně, nejsilnější variantu ale ještě upravuje tým DS Performance ve Francii.

Cena „dé-es-devítky“ není nijak lidová. Základní provedení totiž stojí 1 325 000 korun. Nic na tom nemění ani bohatá základní výbava, která nabízí například dvanáctipalcový digitální přístrojový štít a dvanáctipalcový středový displej s navigací, adaptivní LED světlomety s natáčením do zatáček nebo zapuštěné kliky dveří, které vyjedou pokud vůz zjistí blízkost klíče k vozu.

Mohlo by se vám líbit...