Centrum SUV a 4×4 vozů v AAA AUTO slaví 7 let, prodeje se zde zdvojnásobily

Zatímco před sedmi lety prodala skupina AURES Holdings za prvních deset měsíců roku v České republice na 5500 SUV a off-roadů, letos si jich zákazníci odvezli už 11 000 těchto aut. To jen svědčí o stále rostoucím zájmu o automobily s pohonem všech kol a zejména pak těch v dnes módním provedení SUV.

Skupina AURES Holdings, provozovatel sítě autocenter AAA AUTO, Mototechna, Auto Diskont a Driverama, před sedmi lety v Praze otevřela první Centrum SUV & 4×4 vozů. Reagovala tak na rychle rostoucí poptávku po vozech v tomto segmentu. V letošním roce skupina v České republice prodala o 12% více těchto typů aut než za stejnou dobu minulý rok a dvojnásobek objemu z doby otevření centra před sedmi lety. Třetina SUV a off-roadů je zánovních, více než čtvrtina se prodá v Praze a nejčastěji jsou to vozy značky Škoda.

Na konci října roku 2015, tedy před sedmi lety, zprovoznila společnost AURES Holdings v Praze první unikátní centrum specializované na širokou nabídku SUV a off-road vozů na ploše o celkové výměře 3785 m2. Postupně zprovoznila další i v jiných městech. V současné době nabízí skupina jen v České republice na 2000 těchto aut.

„Poptávka po SUV každým rokem významně roste. V současnosti tvoří čtvrtinu celkových prodejů skupiny. Prodá se jich tedy jen o zlomek méně než hatchbacků nebo kombíků, které bojují o absolutní prvenství v žebříčku popularity. Třetina prodaných SUV a off-roadů je zánovních a čtvrtina se prodá v hlavním městě,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel skupiny AURES Holdings.

Skupina prodala za prvních deset měsíců letošního roku již přes deset tisíc těchto aut, což je dvojnásobek prodaných vozů z doby založení SUV a 4×4 centra před sedmi lety. „S nástupem zimy očekáváme další růst zájmu, čemuž již v této chvíli uzpůsobujeme aktuální nabídku nejen v našich Centrech SUV & 4×4 vozů v České republice. Zákazníci, kteří nemají jedno z našich center poblíž svého bydliště, využívají naší bezplatné služby převezení vybraného automobilu na kteroukoliv z našich dalších jednadvaceti poboček,“ doplnil Vaněček.

Z celkového počtu letos prodaných SUV a off-roadů má 43% automatickou převodovku. Před sedmi lety ji přitom mělo jen 30%. Benzinový motor má 49% automobilů a 45% naftový. V roce 2015 mělo dieselový motor 60% těchto vozů. Z alternativních paliv roste nejvíce zájem o hybridy, které patří spíše mezi luxusnější modely – poptávka po hybridních SUV a off-roadech meziročně vzrostla o 62%.

Statistika dlouhodobě ukazuje, že SUV si běžně lidé pořizují i do města kvůli komfortu a bezpečí. Ve většině případů tedy nejde o motoristy, kteří by potřebovali schopnější automobil na nezpevněné cesty. I přesto je vybavena pohonem všech kol téměř polovina letos prodaných aut v AURES Holdings.

Zatímco před sedmi lety byl mezi SUV nejoblíbenější značkou Hyundai, během dvou let klesl na druhou pozici, kterou si drží i letos. Prvenství patří již pět let domácí značce Škoda. Na třetím místě je Suzuki. Nejoblíbenějšími letošními modely jsou Hyundai Tucson, Škoda Karoq a Dacia Duster. Z barev vede stříbrnošedá (23%), bílá (20%) a černá (18%).

Mohlo by se vám líbit...