C3 WRC mohou prokázat akrobatický talent

Deváté dějství mistrovství světa vrací po letní přestávce peloton WRC zpátky do akce na Finskou rallye, jednu z nejvýznamnějších rallye celé sezony. Ultra rychlé rychlostní zkoušky na cestách připomínajících horskou dráhu představují ojedinělou výzvu také pro posádky Citroën Total World Rally Teamu ve složení Sébastien Ogier – Julien Ingrassia a Esapekka Lappi – Janne Ferm. Oba piloti jsou bývalými vítězi této prestižní soutěže a rádi by i tentokrát dojeli na stupních vítězů.

Loni druhý s celkem pěti vyhranými rychlostními zkouškami byl Citroën C3 WRC jediným autem v poli, které dokázalo narušit nadvládu místního týmu. V letošní sezoně má tým zajištěno už sedm pódiových umístění včetně dvou vítězství (Monte Carlo a Mexiko), nicméně vývojová sekce Citroënu se hodlá na této ikonické soutěži představit s výkony neméně dobrými jako v loňském ročníku. Platí to jak o dvojici Ogier – Ingrassia tak o páru Lappi – Ferm, neboť tu vyhráli v roce 2013 resp. 2017.

Sébastien Ogier a Julien Ingrassia jsou jednou z mála posádek, které dokázaly vyhrát tuto soutěž, kterou dlouhodobě ovládali skandinávští piloti. Aktuálně druzí v celkovém pořadí šampionátu (jen čtyři body za první pozicí) by rádi zamířili za sedmým titulem mistrů světa v řadě a na startu se tak objeví s velkými ambicemi.

Podobně jako Sébastien Ogier a Julien Ingrassia v roce 2008 debutovali na této rallye o rok později také Esapekka Lappi a Janne Ferm na voze C2 R2 Max. Nejsou to ale jediné podobné rysy mezi oběma posádkami Citroën Total World Rally Teamu: Lappi a Ferm tento podnik při jejich čtvrtém startu ve WRC také vyhráli, což potvrdilo jejich rychlý vzestup na žebříčku a nesporný talent. Nikdo nepochybuje o tom, že také letos jsou odhodlaní uspět na jejich domácí soutěži za podpory finského ducha a životní filozofie Sisu, stojící na finské nezlomné povaze, která jim umožňuje bojovat úspěšně právě na domácí půdě. Skutečnost, že dvojice bude do soutěže vyrážet z osmého místa, se jeví jako významná výhoda, pokud zůstane sucho.

„Pro Finsko je nejcharakterističtější vysoká rychlost a velmi těsné odstupy mezi posádkami jako nikde jinde na jiných soutěžích. Člověk potřebuje stát na startovní čáře s nejvyšším stupněm sebedůvěry a odhodlání a jít do boje hned od začátku. Tady rozhodně není čas na jakékoliv zaváhání. My jsme se na estonské rallye připravovali, jak nejlépe umíme, a po třídenním předstartovním testování ve Finsku na tratích, které byly podobné těm během závodu samotného, jsme poté byli schopní finálního nastavení. Na zdejší rallye se předvedeme s modifikovanou přední nápravou, která našim pilotům umožní mnohem širší škálu volby nastavení. V našich řadách máme dva bývalé vítěze finské soutěže a jsme dobře připraveni na náš cíl – udržet se na pódiu,“ řekl Pierre Budar, šéf Citroën Racing Teamu.

Více se dočtete na stránkách našeho partnerského magazínu RacingLife.cz ZDE

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.