Budoucí modely ID. dostanou akumulátory s dojezdem 330 až 550 km

Volkswagen letos zahájí výrobu elektromobilu ID.3. Jeho lithium-iontové akumulátory umožní dojezd až 550 kilometrů, a dostanou se i do dalších modelů ID. Volkswagen na akumulátory poskytne záruku, že budou disponovat minimálně 70% využitelné kapacity i po osmi letech, respektive 160 000 kilometrech.

Screenshot

Volkswagen soustředí od roku 2017 vývoj akumulátorů do jednoho kompetenčního centra. Jeho úkolem je mimo jiné zajistit, aby si všechny akumulátory pro modely ID. zachovaly maximální kapacitu po velmi dlouhou dobu, a umožňovaly tak dlouhý dojezd. Frank Blome, vedoucí kompetenčního centra v Salzgitteru, k tomu říká: „Naším cílem je stejná životnost akumulátorů jako celého vozu ID.“

Volkswagen bude nabízet různě velké sady akumulátorů, což je naprostá novinka oproti současným elektromobilům značky. Není-li pro majitele vozu ID. jeho dojezd velmi důležitý – například protože jezdí převážně ve městě a překonává pouze krátké vzdálenosti, bude mu stačit sada akumulátorů s nižší kapacitou. Pořízení vozidla tak bude výhodnější. Řidiči, kteří naproti tomu cestují na velké vzdálenosti, se mohou rozhodnout pro větší sadu akumulátorů.

Možnosti použití elektromobilu se tím rozšíří. V závislosti na akumulátorech a typu vozidla bude realizovatelný dojezd cca 330 až 550 kilometrů (dle metodiky WLTP). Volkswagen navíc akumulátory koncipoval pro nabíjecí výkon až 125 kW, což je v segmentu modelu ID.3 dosud nevídaná hodnota. Rychlejším nabíjením se zkrátí zastávky pro doplňování elektrické energie.

Volkswagen vychází z toho, že 50% všech nabíjecích procesů bude probíhat doma a 20% po příjezdu na pracoviště. Tomu byla cíleně přizpůsobena nová nabídka nástěnných nabíječek pro domácí nebo firemní využití. Jejich nabíjecí výkon je až 11 kW (střídavý proud). Výhodou v porovnání s běžnou elektrickou sítí s napětím 230 V je výrazné zkrácení doby nabíjení. Výkon nástěnné nabíječky postačuje k nabití akumulátorů na 100% během noci nebo pracovní doby.

Čtvrtina všech nabíjecích procesů bude podle odhadů Volkswagenu realizována na cestách ve veřejném prostoru a pět procent podél dálnic a rychlostních silnic. V závislosti na stylu jízdy s modelem ID.3, vybaveným největší verzí akumulátorů, postačí na trase z Hamburku do Mnichova nebo z Turína do Paříže (obě o délce cca 800 km) dvě zastávky kvůli nabíjení. Na rychlonabíjecí stanici s vysokou kapacitou lze během 30 minut doplnit dostatek energie pro 260 kilometrů jízdy (dle metodiky WLTP).

Nicméně neubráníme se srovnání s vozem se spalovacím motorem, který tuto vzdálenost zvládne překonat bez zastávky k doplnění pohonných hmot. A i kdyby šlo o vůz s menším dojezdem, který by to na jednu nádrž nezvládl, jeho tankování by bylo výrazně rychlejší než nabíjení akumulátorů elektromobilu, nemluvě o nesrovnatelně lepší dostupnosti čerpacích stanic.

Mohlo by se vám líbit...