Bude Aygo odvážnější?

V evropském návrhářském centru Toyoty v Nice vznikla modifikace mini vozu Aygo. Koncept má za úkol ukázat, že i vůz nejmenší třídy může mít výrazný kabát a vypadat velice atraktivně.

Model Aygo, vyráběný v České republice v továrně u Kolína je v nabídce japonské automobilky od roku 2005. Přes svůj maloobjemový tříválec vyniká nečekanou dynamikou a skvělými jízdními vlastnostmi. Navíc staví na vysoké spolehlivosti, která je automobilům značky Toyota vlastní – což ostatně dlouhodobě dokazují statistiky.

V návrhářském centru ED² nyní ale vzniknul koncept ještě smělejšího a výraznějšího vozu. „Každý si zaslouží senzační vůz. Při pohledu na Aygo X Prologue mohu s hrdostí prohlásit, že přesně takové auto tým ED² stvořil a do tohoto segmentu přináší revoluční změnu,“ říká prezident ED² Ian Cartabiano.

Toyota Aygo X Prologue dostala dvoubarevný lak karoserie, jejíž linky hrají na sportovní notu. Pocit dynamiky ve ještě akcentuje nová klínovitá linie střechy. Působivé jsou hi-tech přední světlomety ve tvaru křídel, vysoký masivní přední a stejně tak zadní nárazník pak působí robustně a vyvolávají dojem nebojácnosti vozu. Navíc ve vnějším zpětném zrcátku je umístěna akční kamera, která zaznamená vše, co se kolem auta děje.

Za pozornost však stojí už jen samotný lak automobilu. Pro podtržení ostřejší podoby designové studie použili návrháři výrazné barvy. Vybírali z konkrétních ingrediencí, kterými jsou chilli papričky, zázvor, wasabi a černý pepř. Další možností, jak posunout barevnost na novou úroveň, bylo použití dvoubarevného lakování karoserie. Aygo X Prologue posouvá barevnou kvalitu o stupínek výše jemným popraškem modrých metalických vloček ve směsi laku. S ohledem na výsledný oslnivý efekt tento lak dostal označení „zářivá chilli červená“.

Světla ve tvaru křídel jsou nejvýraznějším designovým prvkem tohoto vozu

Náročný projekt vytvoření konceptu Aygo X Prologue za současné pandemické situace skvěle otestoval agilní procesy návrhu a vývoje v rámci celého ED². Tým návrhářů pracujících společně nebo na dálku hladce zvládl celý proces vývoje od ručních skic přes digitální modely náčrtů, simulace ve virtuální realitě a 3D modely „speedshape“ až po konečný vůz.

Mohlo by se vám líbit...

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.