Barometr trhu ojetin: růst prodejů zakončil rok 2019

Prosinec byl z hlediska prodejů ojetin silným měsícem. Zájemci o ojetý vůz měli širokou nabídku a ti, co chtěli auto darovat „pod stromeček“ se nemuseli omezovat.

Přes stále stoupající zájem o SUV nelze o prosinci 2019 mluvit jako o zvlášť silném měsíci pro vozy tohoto typu. Pravděpodobně je to způsobeno teplotami a absencí typického zimního počasí. Obecně se čtyřkolky prodávaly dobře, stejně jako SUV, avšak řada prodejců nejspíš čekala o něco větší zájem o módní „es-ú-véčka.“

S blížícím se koncem roku někteří připomínali hrozbu rostoucích cen ojetých aut v roce 2020. Samotný růst cen, respektive zpomalení jejich poklesu u ojetin ale už v případě některých modelů začalo. Další vozy to určitě čeká právě v roce 2020.

Důvodem je zvyšování cen nových automobilů, což má přímou souvislost s elektromobilitou, jíž se Evropská unie snaží za každou cenu prosadit jakožto ekologicky šetrnou, což je naprostý nesmysl. To by však bylo na samostatný článek. Elektromobily, o které je jen minimální zájem, drahé na vývoj a výrobu se automobilky rozhodly dotovat z prodejů aut se spalovacím motorem, což vede k jejich zdražování.

Zájem motoristů se tak postupně bude odklánět k ojetým vozům, i když třeba s malým kilometrovým proběhem. Jenže těch nebude tolik, aby byla uspokojena poptávka, což povede k nárůstu cen. Ceny ale nebudou rychle klesat anu u starších ojetých aut, jenž někteří motoristé preferují z důvodu ovladatelnosti a řízení, do nějž nezasahuje, poslední roky montovaná, plejáda elektronických asistentů.

Co je barometr trhu ojetin
Barometr trhu ojetin je sérií článků, vycházejících každý měsíc. Za pomoci dat sesbíraných autorem, který se jako novinář v prostředí obchodu s ojetými automobily řadu let pohybuje, a dat poskytnutých významnými obchodníky s ojetými vozy, hodnotí situaci na českém trhu s ojetinami a snaží se předpovídat další vývoj.

Mohlo by se vám líbit...