Barometr trhu ojetin: ceny rostou a nabídka se tenčí

Na trhu s ojetými automobily citelně ubývá kvalitních vozidel. Zejména ojetin v žádaných cenových relacích je málo. Citelně se tenčí i zásoby zánovních vozů. To vše má vliv na růst cen.

Další měsíc po koronavirovém restartu trhu s ojetými vozy přinesl očekávaný pozvolný růst cen a snižování nabídky zánovních vozů, což je přímý důsledek koronavirové pauzy ve výrobě. Mimochodem, ta v některých závodech ještě nenastartovala. Řeč je především o továrnách ve Francii, kde je velice problematická situace, protože francouzská vláda umožnila zaměstnancům zůstat doma. Nástup do práce je zde pouze dobrovolný a asi nikoho nepřekvapí, že v zemi, kde všichni vyhledávají jen výhody a úlevy se do zaměstnání nikdo nehrne. To jen pro představu, na koho poputují peníze zasílané v rámci pokoronavirové pomoci Evropskou unií.

Kromě toho se ale ukázal i další fakt, který asi nikdo nepředvídal. Razantně ubylo kvalitních ojetin, svým stářím a stavem odpovídajícím požadované ceně, a to v cenovém rozmezí 50 000 až 130 000 korun. Zájemci o ojeté vozy v této cenové relaci tak mají znatelně horší pozici, než tomu bylo dříve. Ne že by nebyly, jsou, ale v řadě případů ve stavu vyžadujícím větší investice.

Kromě toho dle dat největšího prodejce AAA AUTO o něco klesl zájem o vozy kategorie MPV a naopak dalšímu nárůstu zájmu se těší SUV a kombíky. Zmínit musíme i značku Mototechna zaměřenou na zánovní a předváděcí vozy, která má stále bohatou nabídku. Nicméně to nic nemění na skutečnosti, že zásoby zánovních ojetin se tenčí. Enormní zájem o ně projevují i leasingové společnosti, kalkulující s brzkým výrazným růstem cen – snaží si tak vytvořit zásoby ještě za příznivé ceny.

V měsíci srpnu tak lze očekávat další tenčení zásob zánovních ojetin k prodeji. Počítat musíme také s pokračujícím pozvolným růstem cen. S očekávaným koncem léta tak nelze předpokládat ani zlevnění u sezónních vozidel jako jsou roadstery, kabriolety a sportovní automobily.

Mohlo by se vám líbit...