Asociace obchodu ojetými automobily varuje před elektromobily první generace

Ojetý elektromobil může lákat zajímavou cenou, jeho užitnou hodnotu ale určuje hlavně stav akumulátoru a s tím může být problém. Elektromobily první generace se totiž čím dál častě objevují v inzerci s vadným akumulátorem či bez něj, což ukazuje a omezenou životnost baterií, bez nichž je elektromobil prakticky bezcenný.

V západní Evropě se postupně kumulují první generace elektrických ojetin. Tamní zákazníci o ně nemají zájem. Náklady na ekologickou likvidaci baterie mohou dosáhnout částky až 1500 EUR a podle Asociace obchodu ojetými automobily (AOOA) hrozí, že místo toho budou auta vyvezena do zemí střední a východní Evropy. Nutno dodat, že tyto elektromobily ani jako nové nenabízely dlouhý dojezd a ten se s narůstajícím opotřebením akumulátoru dále snižuje.

Elektrická mobilita je v Evropě obrovsky podporována nejen dotacemi ale i tvrdou regulací konvenčních pohonných systému. To se týká především západu, ale i zemí na severu. Současně však existuje velké množství nezodpovězených dotazů, a to jak z oblasti bezpečnosti, tak z oblasti životnosti akumulátorů a jejich likvidace.

„Trh elektrických ojetin musí projít významnou informační osvětou. Staré baterie představují nejen ekologické, ale hlavně bezpečností riziko, a to nejen pro posádku vozidla“ říká Jiří Grund, předseda AOOA.

Naši motoristé by měli znát rizika spojená s ojetými elektromobily, zejména pak s těmi první generace. Právě ty lze najít v zahraniční inzerci v nemalém počtu a často za lákavé ceny. Jejich akumulátory jsou ale mnohdy těsně před koncem životnosti a až budou nefunkční, z elektromobilu se stane jen ekologická zátěž, protože pořízení nového akumulátoru se nikomu nevyplatí.

Mohlo by se vám líbit...